Hållbarhet

Hållbarhet är en självklar del av vår verksamhet och genomsyrar både vårt interna arbete och de uppdrag vi utför tillsammans med våra kunder.

Byggbranschen står inför den stora utmaningen med att utsläppen inte minskar i den takt som krävs. Därför satsar vi på kontinuerlig kompetensutveckling för att stärka både vårt kunnande och vårt mod. Vår ambition är att utmana och inspirera våra kunder till lösningar som minskar klimatpåverkan och skapar långsiktigt värde i varje projekt.

Hållbarhet

01.

Miljömässig hållbarhet

Tillsammans tar vi ansvar för att nå både nationella och globala miljömål och för att minska klimatpåverkan från vår bransch. Vi arbetar aktivt för att reducera den direkta miljöpåverkan från vår egen verksamhet men vårt största bidrag sker genom att skapa projekt som är klimatmedvetna från start.

Genom utbildning, kontinuerlig utveckling och smarta lösningar i både planering och konstruktion strävar vi efter att optimera materialanvändningen och välja klimateffektiva alternativ utifrån ett livscykelperspektiv och i linje med resurstrappan. Vi ser till att hållbarhetsfrågorna integreras i varje steg – från idé till färdig anläggning – för att leverera lösningar som är både hållbara och resurseffektiva över tid.

02.

Social hållbarhet

Grunden för vår kvalitet och leverans är våra medarbetare – deras engagemang, motivation och välmående. Vi värnar om jämlikhet och en inkluderande kultur och har en samverkansgrupp som regelbundet driver frågor som stärker den sociala hållbarheten och en god arbetsmiljö.

Vi tar ansvar för att skapa trygga och välfungerande projektgrupper och en arbetsmiljö som ger utrymme för utveckling och balans. Samtidigt sträcker sig vårt ansvar längre än till våra egna väggar, vi bidrar till ett mer rättvist samhälle genom att stödja organisationer som arbetar för social rättvisa och hjälper utsatta grupper.

För oss är hållbarhet inte bara miljö – det är människor, gemenskap och framtid.

03.

Affärsetisk hållbarhet och styrning

Vi bedriver vår verksamhet utifrån etablerade rutiner och processer i vårt ledningssystem. Med tydliga mål och en hållbarhetsstrategi som årligen utvärderas och uppdateras styr vi vårt arbete mot långsiktig utveckling.

Vår värdegrund omtanke och respekt är vägledande i alla affärsrelationer. Det innebär att vi är tydliga med våra värderingar, står för det vi säger och lyssnar på våra samarbetspartners.
Genom att integrera dessa principer i vår dagliga verksamhet skapar vi förtroende och stabilitet både internt och hos våra kunder. Vi tror på långsiktiga relationer med transparens och öppenhet som grund.

Viktigast för vår kvalitet och vår leverans är våra medarbetares engagemang, motivation och välmående.

Det här tycker vi är viktigt

Miljöpolicy

Inhouse Tech strävar efter att göra aktiva och medvetna val för att skapa hållbara och långsiktiga lösningar. Miljöarbetet skall vara en naturlig del av vår verksamhet där de globala miljömålen beaktas. Fokus skall ligga inom de områden där vi kan göra skillnad.
Genom ständig förbättring, god kännedom och kompetens inom miljö vill vi kunna förutse vilken miljöpåverkan som följer av olika beslut genom hela processen. Därigenom kan vi stödja våra kunder till att göra medvetna val som minskar projektens miljöpåverkan.
Genom att eftersträva effektiva konstruktionslösningar och klimatsmarta materialval vill vi minska den klimatpåverkan som våra konstruktioner utgör utan att göra avkall på slutproduktens kvalitet och beständighet.

Kvalitetspolicy

Inhouse Tech Göteborg AB skall alltid utföra uppdrag med rätt kvalitet till kunden.

Denna policy uppfyller vi genom att:

  • fullgöra våra åtagande i rätt tid
  • förstå våra kunders krav och förväntningar
  • ha ett nära samarbete med kunden och där vår ambition är att skapa långsiktiga kundrelationer.
  • föreslå de lösningar som är mest förmånliga för kunden med hänsyn till projektets hela livslängd.
  • våra medarbetare är kompetenta och inser att varje prestation har betydelse för den totala kvaliteten.
  • prioritera förebyggande kvalitetsåtgärder och ständigt eftersträva kvalitetsförbättringar.
  • säkra kvaliteten i varje process inom vår verksamhet
  • systematiskt återföra information från marknaden som underlag för ständiga förbättringar

Arbetsmiljöpolicy

Inhouse Tech strävar efter att vara en arbetsplats med säkra, utvecklande och hälsosamma arbetsförhållanden avseende både fysisk och psykisk arbetsmiljö såväl på kontoret som ute hos kund. Vi strävar även efter att skapa en arbetsplats som präglas av våra gemensamma värderingar omtanke och respekt för att samtliga medarbetare ska trivas och kunna utvecklas både yrkesmässigt och som individer. Gällande lagstiftning inom arbetsmiljöområdet är en nedersta gräns för vårt arbetsmiljöarbete och vi strävar efter att hela tiden förbättra vår arbetsmiljö.

Detta gör vi genom att Inhouse Tech och dess medarbetare samverkar för att systematiskt arbeta med arbetsmiljöfrågor. Vi arbetar aktivt för att samtliga medarbetare ska få rätt kunskaper, kompetens, resurser och befogenheter för att kunna verka för en god arbetsmiljö och rätt arbetsbelastning.

På Inhouse Tech har samtliga medarbetare delat ansvar för att aktivt arbeta med arbetsmiljön och verka för ständig förbättring.

Integritetspolicy

Den 25 Maj 2018, ersattes Personuppgiftslagen (PUL) med Dataskyddsförordningen (GDPR). Med anledning av detta har vi på Inhouse Tech tagit fram en integritetspolicy som redovisar hur vi behandlar personuppgifter. Du kan läsa den här.